Sydbank Pulje støtter nyt turisme-initiativ med 20.000 kroner

Folkene bag hjemmesiden GoVarde.dk har vind i sejlene.
Siden starten for et havlt år siden er det kun gået fremad, og til foråret søsættes endnu et projekt.
www.westcoastholiday

– Vi arbejder nu målrettet på at få søsat en turistside. Denne skal henvende sig til såvel de udenlandske turister som de danske, der vælger den jyske vestkyst som feriedestination, fortæller Kim Schou, en af ejerne af HUK Media, som står bag hjemmesiderne.
– Selve hjemmesiden vil blive en informationsside, hvor man hele tiden kan blive opdateret om, hvad der sker i området. Dette vil vi gøre via aktivitetskalende. Derudover vil vi bruge levende billeder som primær fokus. Det vil sige – for eksempel lave en lille film over Blåvand Zoo, Skallingen, Varde Museum, Minibyen, Henne Strand, osv.
Der vil fremgå en tekst/speak på såvel dansk som tysk, tilføjer han.

Forslag til aktiviteter
Endvidere vil der komme små historier ind, der fortæller om områderne, forslag til aktiviteter, liste over overnatningsmuligheder, spisesteder, shoppemuligheder osv. – med andre ord en stor og fyldestgørende database.
– Vi er på nuværende tidspunkt i god dialog med flere i ferielandet, der ønsker at komme med gode ideer og indspark til videreudvikling – samt søge information ved dem, der har turisterne ”i hænderne”, fortæller Kim Schou.

Tidshorisont:
Ultimo 2016 har vi en side, der er klar til at blive vist – og herfra skal der opdateres og tænkes i nyt hele tiden.
Vi har valgt at kalde vores side for: www.westcoastholiday.dk
– Vi ønsker om nogen at vækste og har til hensigt at skabe arbejdspladser. Helt konkret har vi pr. 1. august ansat en mediekonsulent, og pr. 1. september har vi fået en grafiker i huset, og hans primær-opgave er netop at udvikle turist-siden, lyder det fra Kim Schou
– Vi har på nuværende tidspunkt flere interesserede annoncører, der har givet udtryk for ”pæn begejstring” for vores næste projekt.
– Endvidere mener vi, at vi med vores produkt kan skabe overordnet vækst i denne landsdel, da vi har som fornemste opgave at tiltrække folk – turister, med de gode historier og informationer, vores side vil præsentere.

Om GoVarde.dk:
Vi er en lokal medievirksomhed, 100 % online – med nyheden, når den er ny.
På GoVarde.dk kan du blive opdateret 24 timer i døgnet om aktiviteter, nyheder og informationer.
Vi er lokale – dækker lokalt – bor lokalt med kontor på Torvet i Varde.
Vores redaktionelle linje er den nærværende gode historie i en kombination af artikler og videoindslag.

GoVarde i tal:
Vi har ca. 5-6000 unikke besøg dagligt på selve hjemmesiden.
Vi konstaterer, at den enkelte borger søger viden, nyheder og information på internettet, og vi kan levere det samlet ét sted: på GoVarde.dk

Hvem er vi:
Kim Schou – journalist, tidligere ansat på Politikens Lokalaviser, manden der startede Radio Charlie.
Henrik Kloster Nielsen – med kompetence indenfor blandt andet webudvikling, sociale medier og grafisk produktion. Tidligere ansat ved Jysk-Fynske Medier.
Ulla Højgaard – journalist og salg, tidligere ansat som marketingchef ved Varde Handel og Lokal Avisen.